1. Jak zgłosić udział dziecka w wyścigach KIDDY?

W dniu maratonu na terenie miasteczka imprezy będzie działała strefa dziecięca. Tam odbywają się zapisy na wyścigi dla najmłodszych. Rodzic lub opiekun zgłasza osobiście dziecko. Zapisy dla dzieci w wieku 7-11 lat możliwe są do godz. 9.30, natomiast dla młodszych dzieci do godz. 11.30. Na wyścigu dziecięce KIDDY nie obowiązują zapisy internetowe.

 

2. Czy opiekunowie w wyścigach dziecięcych i startach rodzinnych muszą mieć swój rower, czy można będzie taki wypożyczyć?

Trzeba posiadać swój rower, nie przewidujemy obecnie możliwości wypożyczania rowerów.

 

3. Moje dziecko nie lubi jeździć w kasku, czy musi go posiadać?

Tak, do wyścigów dopuszczamy tylko dzieci które mają założone kaski. Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa.

 

4. Mam 4-letnie dziecko. W której kategorii wiekowej będzie startować 4-6 lat czy do lat 4?

Wyścigi dla kategorii do lat 4 odbywają się na rowerkach biegowych, w kategorii 4-6 lat można startować na większym rowerze, także wyposażonym w dodatkowe kółka (podpórki). To rodzic decyduje w której kategorii wystartuje jego dziecko (powinno to być uzależnione od umiejętności dziecka).

 

5. Czy opiekun musi być obecny przez cały czas na trasie wyścigu?

Tak, obecność opiekuna w wyścigach KIDDY oraz na dystansie FAMILY jest wymagana. Każdy zawodnik powinien posiadać jednego opiekuna, co jest potwierdzane w czasie zgłoszenia (opiekun zgłaszając dziecko potwierdza zapoznanie się z regulaminem wyścigu).

 

6. Mam dwoje dzieci – jedno w wieku 7 lat, drugie w wieku 10 lat. Czy będą startować razem i czy może być tylko jeden opiekun dla obu zawodników?

W takim przypadku możliwy jest start tylko jednego opiekuna, ponieważ wyścigi odbywają się osobno. Kategoria 9-11 lat startuje osobno, dopiero po zakończeniu tego wyścigu rusza rywalizacja w kategorii 7-8 lat, więc opiekun może jechać osobno z jednym i drugim dzieckiem.

 

7. Mam wykupiony pakiet startów, czy muszę się dodatkowo zapisywać na każdy wyścig?

Tak, należy zgłosić się na każdy z wybranych przez siebie wyścigów. To zawodnik decyduje w którym maratonie chce wziąć udział, a pakiet startów jest związany jedynie z płatnościami za udział w wyścigu. Po zgłoszeniu swojego udziału płatność jest przypisywana z pakietu. W przypadku rejestracji internetowej – płatność przypisujemy automatycznie, z kolei zgłaszając się w biurze zawodów należy poinformować o posiadanym pakiecie (aby z niego została przypisana płatność). Uwaga! Zawodnik, który nie zgłosi swojego udziału w wyścigu a pojawi się na starcie – nie będzie uwzględniony na liście startowej, co z kolei skutkuje brakiem takiego zawodnika w klasyfikacji oraz brakiem ubezpieczenia zawodnika na trasie.

 

8. Kupiłem/am pakiet kilku startów, ale w systemie zapisów widzę, że opłacona jest tylko część, dlaczego?

Powodów może być kilka. Część zawodników w momencie weryfikowania przez nas płatności miała zgłoszoną tylko część startów, na kolejne imprezy wpisali się później. Regularnie weryfikujemy starty i płatności pakietowe, dlatego też należy regularnie sprawdzać status swoich płatności. Jeśli masz wątpliwości – napisz do nas wiadomość. W przypadku osób, które zapisały się na 5 lub 6 imprez, a wykupiły pakiet na 4 starty, płatności są przypisywane do najbliższych czterech edycji maratonu.

 

9. Mam już numer, czy na miejscu muszę się jeszcze gdzieś meldować?

Jeśli udało Ci się zarejestrować internetowo oraz opłacić start przelewem – na miejscu zgłaszasz się jedynie po odbiór pakietu startowego (osobne stanowisko) i możesz spokojnie kierować się do swojego sektora startowego.
Osoby które nie mają opłaconego startu lub wcześniej nie zgłosiły swojego udziału w wyścigu – muszą odwiedzić biuro zawodów.

 

10. Jak zarejestrować się do startu rodzinnego?

W starcie rodzinnym (dystans FAMILY) rejestrujemy tylko zawodnika niepełnoletniego. Za niego wnosimy opłatę zgodnie z cennikiem oraz wykupujemy numer startowy. Każdy zawodnik musi mieć swojego opiekuna, który pojedzie za darmo. Opiekun powinien zgłosić się w biurze zawodów i wypełnić zgodę na start swojego podopiecznego, jednocześnie odbierając identyfikator opiekuna oraz numer startowy zawodnika. Zgodę można wypełnić wcześniej i dostarczyć gotowy formularz, który jest do pobrania tutaj: DOKUMENTY DO POBRANIA.

 

11. Chcę zarejestrować się na miejscu, jak to zrobić?

Przyjedź na start, biuro zawodów będzie czynne od godz. 8.00 do 10.30. Pamiętaj, że będzie sporo osób, więc momentami możesz spodziewać się chwilowego oczekiwania na swoją kolej. Najpierw udaj się do kasy. Następnie z pokwitowaniem wpłaty zgłoś się do punktu rejestracji, gdzie podasz swoje dane i odbierzesz numer startowy.

 

12. Czy w biurze zawodów będzie można płacić kartą?

Nie, obecnie nie przewidujemy takiej możliwości. Płatność odbywa się wyłącznie gotówką.

 

13. Wprowadziłem/am złe dane przy rejestracji. Co mam zrobić?

Napisz jaka korekta powinna nastąpić na adres: maraton@bikeateliermaraton.pl. Opisz możliwie najbardziej szczegółowo problem, postaramy się szybko pomóc.

 

14. Pomyliłem/am się przy wysyłaniu opłaty startowej, jak można to skorygować?

Napisz na adres: maraton@bikeateliermaraton.pl o jaki błąd chodzi, jeśli opłata jest za mała – przelej brakującą kwotę i poinformuj nas o tym, jeśli za duża, ustalimy jak rozwiązać problem (zwrot lub przeniesienie opłaty na kolejną imprezę).

 

15. Zmieniam dystans, co muszę zrobić?

Decyzję o zmianie dystansu podejmujesz na trasie maratonu. W miejscu rozjazdu trzeba wybrać dłuższy bądź krótszy dystans (PRO lub HOBBY). Klasyfikacja na mecie nastąpi na podstawie wyników z punktów kontrolnych.

 

16. Czy można zrezygnować ze startu?

Jeśli zgłosisz rezygnację nie później niż na 3 dni przed terminem zawodów istnieje możliwość przeniesienia opłaty startowej na kolejną edycję imprezy. Nie ma możliwości przeniesienia opłaty startowej na inną osobę.

 

17. Zgubiłem/-am numer, co zrobić?

Należy wykupić nowy numer startowy. Można to zrobić w kasie przed startem lub dokonać przelewu na nasze konto. Następnie w dniu imprezy należy zgłosić się po nowy numer w biurze zawodów.

 

18. Z jakiego sektora wystartować?

Przed każdą edycją Bike Atelier MTB Maratonu publikujemy listy zawodników z podziałem na sektory startowe. Listy pojawiają się online po zakończeniu rejestracji elektronicznej (zapisy online trwają do czwartku poprzedzającego wyścig). Dodatkowo listy będą dostępne przy biurze zawodów.

 

Masz pytanie? Napisz na adres maraton@bikeateliermaraton.pl lub skorzystaj z formularza kontaktowego dostępnego tutaj: KONTAKT.