Psary

Jeśli chcecie uciec od miejskiego zgiełku – koniecznie odwiedźcie Psary. Bliskość aglomeracji i malownicze tereny wokół powodują, że Psary stały się miejscem które mieszkańcy Śląska i Zagłębia coraz częściej wybierają jako swój nowy dom. Kolarstwo, dzięki wyścigom szosowym i MTB ma tu spore tradycje Zapraszamy na kolejny sezon ścigania w Psarach.

Wyścig rozpocznie się za:
2021/09/19 08:00:00
Dostępne wyścigi
Przed przyjazdem
  • Lokalizacja

    Stadion Iskra Psary

    42-512 Psary
    ul. Malinowicka 5

  • Ważne godziny

    • 8.00 – otwarcie biura zawodów
    • 10.30 – uroczyste otwarcie wyścigu
    • 10.45 – start wyścigu HOBBY
    • 11.00 – start wyścigów KIDO
    • 12.00 – start wyścigu w kat. Żakini, Żak, Młodziczka, Młodzik
    • 13.00 – start wyścigu PRO
  • Parkingi

    Dla uczestników Bike Atelier Road Race zostaną udostępnione miejsca parkingowe obok Urzędu Gminy w Psarach (urząd znajduje się w sąsiedztwie stadionu).

  • Miasteczko wyścigu

    Na terenie miasteczka wyścigu będą dostępne m.in. stoiska naszych partnerów oraz punkt gastronomiczny.

Do tej pory w Psarach
Mapa okrążenia

Uwaga! Mapa przedstawiona na stronie internetowej oraz dołączony plik GPX to materiał służący jedynie zapoznaniu się zawodników z przebiegiem trasy, w czasie rywalizacji należy jechać zgodnie z oznaczeniami przygotowanymi przez organizatora.

Na trasie obowiązuje ruch częściowo ograniczony, co oznacza, że na drogach publicznych należy stosować się do przepisów Kodeksu Ruchu Drogowego.

Dystanse

Wyścig PRO

  • Kategorie: CM20, M30 – 98,4 km (4 okrążenia)
  • Kategoria: M40, M50 – 73,8 km (3 okrążenia)
  • Kategorie: M60, M70, M80, CK20, K30, K40 – 49,2 km (2 okrążenia)

Wyścig HOBBY

  • Wszystkie kategorie – 24,6 km (1 okrążenie)

Wyścig w kat. Żak, Żakini, Młodzik, Młodziczka

  • Wszystkie kategorie – 24,6 km (1 okrążenie)
Wyścig PRO

Do wyścigu PRO zostaną dopuszczeni zawodnicy z licencjami PZKol Masters i Cyklosport oraz zawodnicy amatorzy, którzy nie posiadają licencji PZKoL. Do wyścigu nie będą dopuszczeni zawodnicy posiadający licencje kategorii Elita i Orlik.

Mężczyźni:

  • CM20 | 18-29 lat (roczniki 2003 – 1992)
  • M30 | 30-39 lat (roczniki 1991 – 1982)
  • M40 | 40-49 lat (roczniki 1981 – 1972)
  • M50 | 50-59 lat (roczniki 1971 – 1962)
  • M60 | 60-69 lat (roczniki 1961 – 1952)
  • M70 | 70-79 lat (roczniki 1951 – 1942)
  • M80 | 80 lat i więcej (rocznik 1941 i starsi)

Kobiety:

  • CK20 | 18-29 lat (roczniki 2003 – 1992)
  • K30 | 30-39 lat (roczniki 1991 – 1982)
  • K40 | 40 lat i więcej (roczniki 1981 i starsze)
Wyścig HOBBY

W wyścigu mogą wziąć udział tylko i wyłącznie osoby niezrzeszone w klubach kolarskich, które nie posiadają licencji kolarskiej.

Mężczyźni:

  • HM14-15 | 14-15 lat (roczniki 2007 – 2006)
  • HM16-17 | 16-17 lat (roczniki 2005 – 2004)
  • HM18-49 | 18-49 lat (roczniki 2003 – 1972)
  • HM50 | 50 lat i więcej (roczniki 1971 i starsi)

Kobiety:

  • HK14-15 | 14-15 lat (roczniki 2007 – 2006)
  • HK16-17 | 16-17 lat (roczniki 2005 – 2004)
  • HK18-49 | 18-49 lat (roczniki 2003 – 1972)
  • HK50 | 50 lat i więcej (roczniki 1971 i starsi)
Wyścig w kategoriach Żakini, Żak, Młodziczka, Młodzik

W rywalizacji mogą wziąć udział zawodnicy zrzeszeni w klubach i posiadający licencję PZKol.

  • Żakini
  • Żak
  • Młodziczka
  • Młodzik
Wyścig PRO

Opłaty do czwartku poprzedzającego imprezę – przelewem:

  • 80 zł – opłata startowa dla kat. CM20, M30, M40, M50, M60, CK20, K30, K40
  • 50 zł – opłata startowa dla kat. M70 i M80

Opłata w dniu wyścigu – gotówką w kasie:

  • 120 zł – opłata startowa dla kat. CM20, M30, M40, M50, M60, CK20, K30, K40
  • 80 zł – opłata startowa dla kat. M70 i M80
Wyścig HOBBY

Opłaty do czwartku poprzedzającego imprezę – przelewem:

  • 60 zł – opłata startowa dla amatorów w kat. HM18-49, HM50, HK18-49, HK50
  • 30 zł – opłata startowa dla amatorów w kat. HM14-15, HM16-17, HK14-15, HK16-17

Opłata w dniu wyścigu – gotówką w kasie:

  • 90 zł – opłata startowa dla amatorów w kat. HM18-49, HM50, HK18-49, HK50
  • 50 zł – opłata startowa dla amatorów w kat. HM14-15, HM16-17, HK14-15, HK16-17
Wyścig w kategoriach Żakini, Żak, Młodziczka, Młodzik

Zawodnicy kategoriach Żakini, Żak, Młodziczka, Młodzik nie wnoszą opłaty startowej.

Numer startowy

Numer startowy wydawany jest zawodnikowi wyłącznie na czas wyścigu, następnie powinien zostać zwrócony. Przy odbiorze numeru startowego pobierana będzie kaucja zwrotna w wysokości 50 zł (lub licencja w depozycie )

Faktury

W przypadku chęci otrzymania faktury, zarówno w procesie rejestracji elektronicznej jak i w czasie rejestracji dokonywanej w Biurze Zawodów, należy podać dane do faktury w tym NIP nabywcy (warunek konieczny). Ze względu na przepisy podatkowe brak numeru NIP uniemożliwi późniejsze wystawienie faktury. Wysyłając prośbę o fakturę – prześlij również potwierdzenie dokonania płatności.

Program zawodów

Rejestracja uczestników, kasa, odbiór numerów startowych:

  • godz. 8.00 – 10.00 – wyścig HOBBY
  • godz. 8.00 – 11.00 – wyścig kat. Żakini, Żak, Młodziczka, Młodzik
  • godz. 10.00 – 12.00 – wyścig PRO

Uroczyste otwarcie wydarzenia

  • godz. 10.30

Start wyścigu HOBBY

  • godz. 10.45 – kat. HM18-49, HM50
  • godz. 10.50 – kat. HM14-15, HM16-17
  • godz. 10.55 – kat. HK14-15, HK16-17, HK18-49, HK50

Start wyścigu w kategoriach Żakini, Żak, Młodziczka, Młodzik

  • godz. 12.00 – Młodzik
  • godz. 12.02 – Młodziczka
  • godz. 12.05 – Żakini, Żak

Wyścigi KIDO

  • godz. 11.00 – start rywalizacji

Start wyścigu PRO

  • godz. 13.00 – kat. CM20, M30
  • godz. 13.08 – kat. M40, M50
  • godz. 13.10 – kat. M60, M70, M80, CK20, K30, K40

Dekoracje

  • godz. 13.30 – wyścigi KIDO
  • godz. 13.45 – wyścig HOBBY
  • godz. 14.00 – wyścig w kat. Żakini, Żak, Młodziczka, Młodzik
  • godz. 16.00 – wyścig PRO
Biuro zawodów

Stadion Iskra Psary

42-512 Psary
ul. Malinowicka 5

Rejestracja w biurze zawodów:

  • godz. 8.00 – 10.00 – wyścig HOBBY
  • godz. 8.00 – 11.00 – wyścig kat. Żakini, Żak, Młodziczka, Młodzik
  • godz. 8.00 – 12.00 – wyścig PRO

Uwielbiamy kibicować najmłodszym! Dlatego też zapraszamy do rywalizacji w wyścigach dziecięcych KIDO, gdzie dominuje dobra zabawa na dystansach dostosowanych do wieku i umiejętności zawodników.

Dla kogo ten wyścig?

Dla dzieci, które potrafią jeździć na rowerze lub w przypadku najmłodszych dopiero rozpoczynają swoją przygodę z rowerem. Dla tych, którzy lubią rywalizować lub chcą poznać smak wyścigu.

Dlaczego warto wystartować?

Każdy start może być fantastyczną przygodą i okazją do aktywnego spędzenia czasu z całą rodziną. Liczy się nie tylko wynik, ale też gorący doping rodziców, rodzeństwa czy też przyjaciół.

Co muszę wiedzieć?
  • Rejestracja zawodników

    Rejestracja możliwa jest wyłącznie biurze zawodów wyścigów KIDO. Nie prowadzimy wcześniejszych zapisów internetowych.

    Godziny zapisów:

    • w dniu wyścigu od godz. 8.00 do 10.30
  • Kategorie wiekowe

    Wiek / płeć
    Rok urodzenia
    do 4 lat
    na podstawie realnego wieku
    4-5 lat
    2017-2016
    6 lat (dziewczynki)
    2015
    6 lat (chłopcy)
    2015
    7-8 lat (dziewczynki)
    2014-2013
    7-8 lat (chłopcy)
    2014-2013
    9-10 lat (chłopcy)
    2012-2011
    9-10 lat (dziewczynki)
    2012-2011
    11-13 lat (chłopcy)
    2010-2008
    11-13 lat (dziewczynki)
    2010-2008
  • Trasy wyścigów KIDO

    Długość trasy została dopasowana do wieku i możliwości fizycznych uczestników.

    Rywalizacja odbywa się na terenie miasteczka maratonu (najmłodsze kategorie wiekowe) oraz na specjalnie przygotowanej trasie, a dystans do pokonania przez zawodników zawiera się w przedziale od 100 do 3000 metrów.

  • Plan rywalizacji

    Pamiętaj, aby na starcie pojawić się chwilę wcześniej. Nie zostawiaj rejestracji swoich podopiecznych na ostatni moment.

    • godz. 11.00 – start wyścigów (poszczególne kategorie startują osobno)
    • godz. 13.30 – dekoracja wszystkich uczestników wyścigów KIDO
  • Opłata startowa

    Koszt uczestnictwa w jednych zawodach wynosi 15 zł (w przypadku rodzeństwa 10 zł za każdego uczestnika).

    Opłata możliwa jest wyłącznie w biurze zawodów wyścigów KIDO (płatność gotówką).

  • Medale, dyplomy i nagrody

    Wszyscy uczestnicy wyścigów dziecięcych KIDO otrzymują pamiątkowe medale oraz dyplomy.

    Dla zawodników zajmujących miejsca od 1 do 3 w każdej kategorii wiekowej przewidziano również nagrody.

Poznaj odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania

Czy start w kasku jest obowiązkowy?

Tak, kask to element bezpieczeństwa, dlatego do startu zostaną dopuszczone wyłącznie dzieci w prawidłowo założonych kaskach.

Moje dziecko ma 4 lata, czy może startować w dwóch kategoriach wiekowych?

Uczestnicy wyścigów mogą być klasyfikowani wyłącznie w jednej kategorii wiekowej. W przypadku zawodników, którzy spełniają warunki dwóch kategorii decyzję o wyborze jednej z nich podejmuje opiekun w trakcie procesu rejestracji.

Czy dziecko musi posiadać numer startowy?

Tak, dla wyścigów KIDO przygotowaliśmy osobną pulę numerów startowych, które przydzielane są zawodnikom w procesie rejestracji (koszt numery zawarty jest w opłacie startowej).

Czy mogę towarzyszyć dziecku na trasie?

Twoja obecność na starcie i na mecie jest jak najbardziej wskazana! Pamiętaj jednak, że nie powinna wpływać na wyniki rywalizacji. Stosujemy się do zasad Fair Play.

Szczegóły obecności opiekunów na trasie określa regulamin.

Czy medal można otrzymać pocztą?

Odbiór nagród, dyplomów i medali możliwy jest wyłącznie w dniu rozgrywania wyścigu.

Potrzebujesz więcej szczegółów?

Sprawdź Regulamin wyścigów dziecięcych KIDO w ramach Bike Atelier Road Race 2021.

Regulamin

REGULAMIN WYŚCIGU KOLARSKIEGO
BIKE ATELIER ROAD 2021
O PUCHAR WÓJTA GMINY PSARY

rozgrywanego w ramach
MISTRZOSTW KOLARSKICH W GMINIE PSARY

1. Podstawowe informacje

Wydarzenie odbywa się z zachowaniem zasad bezpieczeństwa sanitarnego w związku z sytuacją epidemiologiczną na terenie Polski. Organizator i Uczestnicy zobowiązują się do przestrzegania aktualnie obowiązujących obostrzeń, a także deklarują dołożenie wszelkich starań aby zabezpieczyć innych Uczestników oraz obsługę wydarzenia przed zagrożeniem zakażenia wirusem COVID-19.

1.1. Cele wydarzenia

  • Popularyzacja kolarstwa jako dyscypliny sportu i czynnej formy wypoczynku.
  • Wyłonienie zwycięzców wyścigu w poszczególnych kategoriach.
  • Zachęcenie młodzieży do czynnego uprawiania sportu.
  • Promocja gminy Psary.

1.2. Organizator

  • Stowarzyszenie Promocji Kolarstwa PRO ROWER
    Al. Piłsudskiego 34/643, 41-303 Dąbrowa Górnicza
    NIP: 6292474149, KRS: 0000604648
    Zarejestrowano w Sądzie Rejonowym Katowice-Wschód, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
  • • Współpraca: Urząd Gminy Psary
  • Strona internetowa cyklu: www.bikeateliermaraton.pl
  • E-mail: road@bikeateliermaraton.pl

1.3. Termin i miejsce

Wyścig zostanie rozegrany 19 września 2021 roku w Gminie Psary.

  • Charakterystyka trasy: teren pofałdowany, nawierzchnia asfaltowa, biegnąca w przeważającej części wzdłuż zabudowań i częściowo terenów leśnych.
  • Długość okrążenia – 24,6 km: Psary, Strzyżowice, Góra Siewierska, Twardowice, Nowa Wieś, Toporowice, Dąbie, Malinowice, Psary.
  • Biuro wyścigu: Stadion LKS Iskra, Psary, ul. Malinowicka 5

2. Rejestracja uczestników

2.1. Zasady ogólne

Rejestracja uczestnika wyścigu Bike Atelier Road 2021 może być dokonana drogą internetową lub osobiście w Biurze Zawodów (za wyjątkiem kategorii Żakini, Żak, Młodziczka, Młodzik – tu możliwe jest zgłoszenie jedynie w Biurze Zawodów). Warunkiem poprawnego zgłoszenia uczestnika jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, w którym zawarte zostaną wszystkie niezbędne dane uczestnika oraz dokonanie opłaty startowej zgodnie z cennikiem. Rejestracja będzie uznana za prawidłową tylko pod warunkiem akceptacji przez uczestnika niniejszego Regulaminu, na zasadach opisanych w punkcie 4.4.

Zawodnik dokonując zgłoszenia deklaruje, że podane dane są prawdziwe, i że znane mu są przepisy art. 233 Kodeksu Karnego o odpowiedzialności karnej za podanie danych niezgodnych z rzeczywistością.

Ze względu na obowiązujące limity i obostrzenia związane z sytuacją epidemiologiczną na terenie Polski Organizator może wprowadzić ograniczenie dostępnych miejsc.

2.2. Zgłoszenie przez internet

a) Rejestracja zawodników drogą internetową możliwa jest przez stronę zapisy.mktime.pl.

b) Warunkiem koniecznym do prawidłowego przyjęcia zgłoszenia zawodnika jest poprawne wypełnienie formularza zgłoszeniowego.

c) Zgłoszenia internetowe zawodników możliwe są do czwartku (włącznie) poprzedzającego wydarzenie (do godz. 23.59). Po tym terminie możliwe będzie jedynie zgłoszenie w Biurze Zawodów.

d) Uczestnicy dokonujący rejestracji drogą internetową zobowiązani są dokonać opłaty startowej do czwartku poprzedzającego wydarzenie (przelewem). Możliwe jest również wniesienie opłaty startowej w kasie działającej przy Biurze Zawodów, zgodnie ze stawkami obowiązującymi w cenniku (stawka wyższa).

2.3. Zgłoszenie w Biurze Zawodów

a) W dniu rozgrywania wyścigu, na terenie miasteczka wyścigu dostępne będzie Biuro Zawodów, które umożliwi rejestrację uczestników wydarzenia.

b) Warunkiem koniecznym do prawidłowego zgłoszenia zawodnika jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego dostępnego na miejscu.

c) Zgłoszenia będą możliwe w godzinach otwarcia Biura Zawodów:

  • od godziny 8.00 do 10.00 – wyścig HOBBY
  • od godziny 8.00 do 11.00 – wyścig w kategoriach Żakini, Żak, Młodziczka, Młodzik
  • od godziny 8.00 do 12.00 – wyścig PRO

d) Uczestnicy dokonujący rejestracji w dniu wyścigu (w Biurze Zawodów) zobowiązani są do dokonania opłaty startowej zgodnie z cennikiem. Opłata możliwa jest wyłącznie w kasie działającej przy Biurze Zawodów (płatność gotówką).

3. Opłaty

Wysokość opłat startowych uzależniona jest od terminu i sposobu wpłaty, a także wybranego dystansu i kategorii.

3.1. Zasady ogólne

a) Wpłaty w kasie Biura Zawodów są przyjmowane wyłącznie gotówką. Kasa jest czynna w godzinach otwarcia Biura Zawodów.

b) Wpłaty przelewem powinny być dokonywane za pośrednictwem tzw. szybkich płatności dostępnych na stronie zapisy.mktime.pl.

c) W przypadku tzw. szybkich płatności data wygenerowania potwierdzenia dla wpłacającego przez operatora systemu (Dotpay).

3.2. Wyścig PRO

Opłaty do czwartku poprzedzającego imprezę:

  • 80 zł – opłata startowa dla kat. CM20, M30, M40, M50, M60, CK20, K30, K40
  • 50 zł – opłata startowa dla kat. M70 i M80

Opłata w dniu wyścigu – gotówką w kasie:

  • 120 zł – opłata startowa dla kat. CM20, M30, M40, M50, M60, CK20, K30, K40
  • 80 zł – opłata startowa dla kat. M70 i M80

3.3. Wyścig HOBBY

Opłaty do czwartku poprzedzającego imprezę:

  • 60 zł opłata startowa dla amatorów w kat. HM18-49, HM50, HK18-49, HK50
  • 30 zł opłata startowa dla amatorów w kat. HM14-15, HM16-17, HK14-15, HK16-17

Opłata w dniu wyścigu – gotówką w kasie:

  • 90 zł opłata startowa dla amatorów w kat. HM18-49, HM50, HK18-49, HK50
  • 50 zł opłata startowa dla amatorów w kat. HM14-15, HM16-17, HK14-15, HK16-17

3.4. Wyścig dla zawodników z licencją PZKol kategorii Żakini, Żak, Młodziczka, Młodzik

Zawodnicy kategoriach Żakini, Żak, Młodziczka, Młodzik nie wnoszą opłaty startowej.

3.5. Numer startowy

Numer startowy wydawany jest zawodnikowi wyłącznie na czas wyścigu, następnie powinien zostać zwrócony. Przy odbiorze numeru startowego pobierana będzie kaucja zwrotna w wysokości 50 zł (lub licencja w depozycie )

3.6. Faktury

a) Faktury wystawiane są na życzenie nabywcy do 15 dni od dokonania wpłaty.

b) W przypadku chęci otrzymania faktury, zarówno w procesie rejestracji elektronicznej jak i w czasie rejestracji dokonywanej w Biurze Zawodów należy podać NIP nabywcy.

c) Chęć otrzymania faktury należy zgłosić drogą elektroniczną na adres: road@bikeateliermaraton.pl przesyłając pełne dane nabywcy oraz potwierdzenie dokonania płatności.

4. Uczestnictwo w wyścigu

4.1. Zasady ogólne

a) Każdy uczestnik Bike Atelier Road 2021 ma obowiązek stosować się do zasad wytyczonych przez Organizatora, wymienionych w niniejszym Regulaminie oraz podawanych bezpośrednio przed startem wyścigu.

b) Zawodnicy podczas wyścigu zobowiązani są do przestrzegania poleceń służb Organizatora oraz służb porządkowych w tym policji i straży pożarnej.

c) Uczestnicy startują na własną odpowiedzialność.

d) Uczestnicy ponoszą odpowiedzialność cywilną i prawną za wszystkie spowodowane przez siebie szkody

e) Zawodnicy powinni szanować zieleń i nie zanieczyszczać terenu. Zabrania się wyrzucania opakowań po batonach, żelach i napojach. Nie wolno używać szklanych pojemników w pobliżu i na trasie zawodów. Zaśmiecanie trasy wyścigu karane będzie dyskwalifikacją.

f) Każdy uczestnik jest zobowiązany do jazdy na sprawnym rowerze szosowym, zgodnym z przepisami PZKol oraz w kasku. Brak kasku równoznaczny jest z dyskwalifikacją zawodnika.

g) Zabrania się startowania na rowerze ze wspomaganiem elektrycznym.

h) W czasie wyścigu każdy zawodnik powinien obowiązkowo posiadać numer startowy.

i) Podczas wyścigu obowiązuje elektroniczny system identyfikacji i pomiaru czasu przejazdu zawodników.

j) Uczestnik ma obowiązek zgłoszenia Organizatorowi wycofanie się z zawodów (w trakcie ich trwania) – osobiście w punkcie pomiaru czasy przy mecie lub telefonicznie pod numerem: 574 212 995.

k) Zawodnicy podczas wyścigu nie mogą używać wulgarnych słów ani zachowywać się w sposób niesportowy.

4.2. Wyścig PRO

Do wyścigu PRO zostaną dopuszczeni zawodnicy z licencjami PZKol Masters i Cyklosport oraz zawodnicy amatorzy, którzy nie posiadają licencji PZKoL. Do wyścigu nie będą dopuszczeni zawodnicy posiadający licencje kategorii Elita i Orlik.

Wyścig ten przeznaczony dla zawodników trenujących kolarstwo w miarę systematycznie.

Wyścig zostanie rozegrany według poniższych kategorii wiekowych:

MĘŻCZYŹNI:

  • CM20 – 18-29 lat (roczniki 2003 – 1992)
  • M30 – 30-39 lat (roczniki 1991 – 1982)
  • M40 – 40-49 lat (roczniki 1981 – 1972)
  • M50 – 50-59 lat (roczniki 1971 – 1962)
  • M60 – 60-69 lat (roczniki 1961 – 1952)
  • M70 – 70-79 lat (roczniki 1951 – 1942)
  • M80 – 80 lat i więcej (rocznik 1941 i starsi)

KOBIETY:

  • CK20 – 18-29 lat (roczniki 2003 – 1992)
  • K30 – 30-39 lat (roczniki 1991 – 1982)
  • K40 – 40 lat i więcej (roczniki 1981 i starsze)

4.3. Wyścig HOBBY

W wyścigu HOBBY (kolarzy amatorów niezaawansowanych) mogą brać udział kolarze, którzy nie posiadają licencji PZKoL. W wyścigu mogą wziąć udział tylko i wyłącznie osoby niezrzeszone w klubach kolarskich, które nie posiadają licencji kolarskiej.

Wyścig przeznaczony jest dla zawodników, którzy nie trenują systematycznie, ale chcą spróbować swoich sił w rywalizacji szosowej.

Wyścig zostanie rozegrany według poniższych kategorii wiekowych:

MĘŻCZYŹNI:

  • HM14-15 – 14-15 lat (roczniki 2007 – 2006)
  • HM16-17 – 16-17 lat (roczniki 2005 – 2004)
  • HM18-49 – 18-49 lat (roczniki 2003 – 1972)
  • HM50 – 50 lat i więcej (roczniki 1971 i starsi)

KOBIETY:

  • HK14-15 – 14-15 lat (roczniki 2007 – 2006)
  • HK16-17 – 16-17 lat (roczniki 2005 – 2004)
  • HK18-49 – 18-49 lat (roczniki 2003 – 1972)
  • HK50 – 50 lat i więcej (roczniki 1971 i starsi)

4.3. Wyścig dla zawodników z licencją PZKol kategorii Żakini, Żak, Młodziczka, Młodzik

W rywalizacji mogą wziąć udział zawodnicy zrzeszeni w klubach i posiadający licencję PZKol.

4.4. Obowiązkowe oświadczenia i zgody zawodników

a) Start zawodnika w Bike Atelier Road 2021 możliwy jest jedynie po zaakceptowaniu przez niego niniejszego Regulaminu oraz wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (zasady przetwarzania danych określa Polityka prywatności stanowiąca załącznik do Regulaminu).

b) Akceptacja Regulaminu i zasad przetwarzania danych osobowych – dla rejestrujących się internetowo – następuje przez oznaczenie stosownych pól w elektronicznym formularzu rejestracyjnym. Akceptacja Regulaminu i zasad przetwarzania danych osobowych – dla rejestrujących się w Biurze zawodów – następuje przez podpis na formularzu zgody.

c) Zgłaszając uczestnictwo w wyścigu zawodnik oświadcza, że jest zdrowy i nie posiada przeciwwskazań medycznych do uprawiania długotrwałego i intensywnego wysiłku sportowego. Jednocześnie zawodnik ocenił stopień swoich możliwości fizycznych oraz charakter wydarzenia, a tym samym stopień ryzyka jaki wiąże się z udziałem w wyścigu. Zawodnik oświadcza również, że nie posiada objawów COVID-19, nie jest aktualnie chory oraz nie przebywa na obowiązkowej kwarantannie lub w izolacji.

d) Start zawodnika niepełnoletniego możliwy jest po wcześniejszym złożeniu pisemnego oświadczenia rodzica lub opiekuna prawnego w Biurze Zawodów, a także akceptacji przez niego Regulaminu i zasad przetwarzania danych osobowych. W/w oświadczenie stanowi załącznik do Regulaminu.

e) Zawodnicy niepełnoletni, którzy ukończyli 10 lat, zobowiązani są posiadać ważną kartę rowerową.

f) Zawodnikom zaleca się posiadanie indywidualnego ubezpieczenia OC i NNW.

5. Program wyścigu oraz dystanse

Uroczyste otwarcie imprezy

  • godz. 10.30

Start wyścigu HOBBY

  • godz. 10.40
    kategorie: HM18-49, HM50,
    1×24,6 km=24,6km
  • godz. 10.45
    kategorie: HM14-15,HM16-17
    1×24,6 km=24,6 km
  • godz. 10.50
    kategorie:HK14-15 , HK16-17, HK 18-49, HK50
    1×24,6 km=24,6 km

Start wyścigu kategorii Żakini, Żak, Młodziczka, Młodzik

  • godz. 12.00
    kategoria: Młodzik
    1×24,6 km=24,6 km
  • godz. 12.02
    kategoria: Młodziczka
    1×24,6 km=24,6 km
  • godz. 12.05
    kategorie: Żakini, Żak
    1×24,6 km=24,6 km

Start wyścigu PRO

  • godz. 13.00
    kategorie: CM20, M30
    4×24,6 km = 98,4 km
  • godz. 13.08
    kategoria: M40, M50
    3×24,6 km = 73,8 km
  • godz. 13.10
    kategorie: M60, M70, M80, CK20, K30, K40
    2×24,6 km= 49,2 km

Dekoracje

  • 13.30 – dekoracja wyścig dzieci i młodzieży
  • 13.45 – dekoracja wyścig HOBBY
  • 14.00 – dekoracja kategorii Żakini, Żak, Młodziczka, Młodzik
  • 16.00 – dekoracja wyścig PRO

6. Kontrola antydopingowa

Podczas wyścigu obowiązują przepisy antydopingowe UCI i PZKol.

7. Wyniki oraz nagrody

  • Wyniki w poszczególnych kategoriach wyścigu Masters (PRO) będą wywieszone na tablicy ogłoszeń bezpośrednio po wyścigu. Wszelkie uwagi i zastrzeżenia można kierować do głównego sędziego do godz. 14.30.
  • Wyniki w poszczególnych kategoriach wyścigu amatorskiego (HOBBY) będą wywieszone na tablicy ogłoszeń bezpośrednio po wyścigu. Wszelkie uwagi i zastrzeżenia można kierować do głównego sędziego do godz. 13.00.

Dla zawodników we wszystkich kategoriach wyścigu PRO przewidziane są:

  • 1. miejsce – puchar, nagroda rzeczowa
  • 2. miejsce – puchar, nagroda rzeczowa
  • 3. miejsce – puchar, nagroda rzeczowe
  • 4. miejsce – trofeum sportowe
  • 5. miejsce – trofeum sportowe

Dla zawodników wyścigu HOBBY:

  • 1. miejsce – puchar, nagroda rzeczowa
  • 2. miejsce – puchar, nagroda rzeczowa
  • 3. miejsce – puchar, nagroda rzeczowa
  • 4. miejsce – trofeum sportowe
  • 5. miejsce – trofeum sportowe

Dla zawodników wyścigu kategorii Żakini, Żak, Młodziczka, Młodzik:

  • 1. miejsce – puchar, nagroda rzeczowa
  • 2. miejsce – puchar, nagroda rzeczowa
  • 3. miejsce – puchar, nagroda rzeczowa
  • 4. miejsce – trofeum sportowe
  • 5. miejsce – trofeum sportowe

8. Postanowienia końcowe

  • Komisję sędziowską powoła Śląski Związek Kolarski na wniosek organizatora imprezy.
  • Ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków NW i OC należy do uczestników wyścigu.
  • Wyścig zostanie przeprowadzony zgodnie z przepisami PZKol.
  • Wyścig odbędzie się przy ruchu drogowym ograniczonym.
  • Trasa zostanie zabezpieczona przez Policję, Ochotniczą Straż Pożarną oraz Służby Porządkowe.
  • Organizator zapewnia karetkę pogotowia z obsługą medyczną
  • Zawodnicy niestosujący się do regulaminu i obowiązujących przepisów PZKol będą karani (włącznie z wykluczeniem z wyścigu).
  • Organizator zastrzega sobie prawo zmian niniejszego Regulaminu, informując o tym uczestników Bike Atelier Road 2021 (aktualny regulamin jest dostępny w Biurze Zawodów i stronie internetowej www.bikeateliermaraton.pl).
  • Organizator zastrzega sobie prawo do przełożenia wyścigu lub jego odwołania w związku z wystąpieniem klęsk żywiołowych czy też innych zdarzeń uznawanych za działanie „siły wyższej”.
  • W sprawach nieuregulowanych przez niniejszy Regulamin, decyzje i rozstrzygnięcia będą leżały po stronie Organizatora i Sędziego Głównego w oparciu o przepisy prawa i zasady rywalizacji Fair Play.
  • Regulamin zatwierdza PZKol

Załączniki do Regulaminu:

Procedury bezpieczeństwa zdrowotnego dla zawodników

Procedury bezpieczeństwa na terenie wydarzenia

1.Wstęp na teren miasteczka wyścigu oraz dostęp do startu i mety mogą zostać ograniczone jedynie dla zarejestrowanych wcześniej uczestników wydarzenia oraz obsługi (w zależności od obowiązujących w dniu organizacji wydarzenia przepisów).

2. Każdy z uczestników będzie zobowiązany złożyć oświadczenie, zgodnie z którym według swojej najlepszej wiedzy, nie jest osobą zakażoną oraz nie przebywa na kwarantannie lub pod nadzorem epidemiologicznym, a jednocześnie zgadza się na ewentualne udostępnienie swoich danych przez Organizatora służbom sanitarnym.

3. Przy wejściu na teren miasteczka wyścigu, w toaletach i przenośnych umywalkach oraz na terenie bufetu końcowego dostępne będą środki dezynfekcji dłoni dla uczestników wydarzenia.

4. Uczestnicy wydarzenia na terenie miasteczka wyścigu będą zobowiązani zachować bezpieczny dystans oraz w miejscach gdzie nie będzie to możliwe – korzystać z maseczek. Chyba, że obowiązujące na terenie kraju przepisy – na dzień odbywania się wydarzenia – będą stanowić inaczej.

5. Po przyjeździe na metę uczestnicy powinni jak najszybciej opuścić strefę mety, aby w jednym czasie przebywało tam możliwie jak najmniej osób.

6. Uczestnicy wydarzenia są zobowiązani do samodzielnego wyposażenia się w środki ochrony osobistej.

7. W rejonie startu i mety zostaną wydzielone ciągi komunikacyjne, dzięki którym uczestnicy wydarzenia będą mieli ułatwione zachowanie odpowiedniego dystansu.

Polityka informacyjna dla uczestników wydarzenia

1. W trakcie rejestracji na wydarzenie uczestnicy będą zobowiązani do zapoznania się z procedurami sanitarnymi obowiązującymi w trakcie jego trwania oraz przed i po starcie (załącznik do regulaminu).

2. Na terenie wydarzenia zostaną umieszczone instrukcje sanitarne w tym informacje o prawidłowych sposobach mycia rąk, noszenia maseczek i ich utylizacji oraz inne ważne informacje udostępniane przez GIS.

3. Punkty dezynfekcji oraz miejsca na odpady zostaną odpowiednio oznaczone.

4. Organizator będzie dodatkowo informował o wszelkich zmianach w procedurach, które mogą się pojawić bezpośrednio przed wydarzeniem. Na miejscu będą również pojawiały się komunikaty przypominające o stosowaniu się do zasad bezpieczeństwa sanitarnego.

Polityka prywatności

Szanujemy Twoją prywatność i dbamy o ochronę Twoich danych osobowych. Polityka Prywatności dostarcza Ci informacji na temat tego, w jaki sposób postępujemy z danymi osobowymi, ale też o prawach jakie posiadasz.

Polityka ma zastosowanie do wszystkich przypadków, w których Stowarzyszenie Promocji Kolarstwa PRO ROWER jest administratorem i przetwarza dane osobowe pozyskane od osoby, której dane dotyczą, jak i w przypadkach, w których dane osobowe zostały pozyskane z innych źródeł, za wyjątkiem danych osobowych pracowników oraz przetwarzanych w ramach umów powierzenia.

Polityka prywatności opisuje m.in. zasady postępowania z danymi osobowymi uczestników wydarzeń organizowanych przez Stowarzyszenie Promocji Kolarstwa PRO ROWER w tym Bike Atelier Road Race 2021.

Niniejsza polityka jest załącznikiem do Regulaminu Bike Atelier Road Race 2021.

RODO przyznaje Ci następujące potencjalne uprawnienia związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
1) prawo dostępu do danych osobowych,
2) prawo do sprostowania danych osobowych,
3) prawo do usunięcia danych osobowych,
4) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
5) prawo do wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
6) prawo do przenoszenia danych,
7) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego,
8) prawo do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli takową zgodę wyraziłeś.
Zasady związane z realizacją wskazanych uprawnień zostały opisane szczegółowo w art. 16 – 21 RODO.

1. Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych jest Stowarzyszenie Promocji Kolarstwa PRO ROWER (Al. Piłsudskiego 34/643, 41-303 Dąbrowa Górnicza) zarejestrowane w Sądzie Rejonowym Katowice-Wschód, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego (NIP: 6292474149, KRS: 0000604648).

Wszelkie zapytania lub żądania związane z przetwarzaniem danych osobowych prosimy kierować na adres road@bikeateliermaraton.pl lub drogą pocztową: Al. Piłsudskiego 34/643, 41-303 Dąbrowa Górnicza.

2. Podstawa przetwarzania danych i cel

Podstawę przetwarzania danych osobowych stanowi dobrowolna zgoda uczestnika Bike Atelier Road Race 2021 na przetwarzanie danych – potwierdzana pisemnie lub elektronicznie. Dane są zbierane w celu sprawnej organizacji imprezy sportowej pod nazwą Bike Atelier Road Race 2021.

3. Zbieranie danych

Zakres zbieranych danych i ich wykorzystanie obejmuje:
a) Imię, nazwisko, adres zamieszkania, adres poczty elektronicznej, numer telefonu – dane zbierane na potrzeby rejestracji zawodnika, kontaktu w celach organizacyjnych, kontaktu w razie wypadku na trasie, a także w celu zgłoszenia do ubezpieczenia uczestnika wyścigu.
b) Imię, nazwisko, miejscowość, płeć, data urodzenia, przynależność do drużyny – dane zbierane na potrzeby prowadzenia sportowej klasyfikacji uczestników wyścigu oraz właściwego przeprowadzenia startu wyścigu (listy startowe, przydział do kategorii wiekowych, wyniki poszczególnych edycji, wyniki generalne cyklu, przydział do sektorów startowych). Dane z klasyfikacji będą publikowane w postaci elektronicznej oraz drukowanej, mogą być również przetwarzane, udostępniane i publikowane przez media oraz w serwisach społecznościowych.
c) Imię, nazwisko, numer telefonu – dane zbierane na potrzeby przesłania powiadomienia z wynikiem uczestnika wyścigu, po jego dotarciu na metę.
d) Wizerunek uczestnika – dane zbierane na potrzeby dokumentacji wyścigu w postaci zdjęć, nagrań filmowych oraz wywiadów z zawodnikiem. Wizerunek może być publikowany na stronie internetowej Organizatora Bike Atelier Road Race 2021, na stronach partnerów i sponsorów cyklu, w serwisach społecznościowych, materiałach drukowanych oraz w mediach.

4. Udostępnianie danych

Dane osobowe w postaci imienia, nazwiska, adresu zamieszkania, poczty elektronicznej oraz numeru telefonu mogą być udostępnione innym odbiorcom lub grupom odbiorców wyłącznie w celach związanych ze współorganizacją Bike Atelier Road Race 2021 (pomiar czasu, rejestracja zawodników, obsługa biura zawodów, ubezpieczenie, obsługa medyczna, odbiór i realizacja nagród). Zakres udostępniania danych każdorazowo jest objęty umową między administratorem danych i odbiorcą danych. Dane osobowe przekazujemy innym podmiotom wyłącznie gdy zezwalają na to przepisy prawa.

Pozyskane dane nie będą przekazywane do państw nie będących członkami Unii Europejskiej, a tym samym tych, które nie stosują Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679.

5. Okres przechowywania danych

Dane osobowe zawarte w punktach 3.a oraz 3.c będą przechowywane przez cały okres posiadania przez uczestnika Bike Atelier Road Race 2021 konta w systemie zapisy.mktime.pl. Dodatkowo o których mowa w punktach 3.b oraz 3.d będą przechowywane do czasu wycofania zgody przez uczestnika wyścigów, co precyzuje pkt. 8 polityki prywatności.

6. Zgoda na przetwarzanie danych

Podanie danych objętych niniejszą Polityką prywatności oraz zgoda na ich przetwarzanie są dobrowolne, jednak niezbędne do uczestnictwa w Bike Atelier MTB Maratonie 2021.

7. Dostęp do danych

Uczestnik Bike Atelier Road Race ma możliwość dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także do przenoszenia danych.

8. Cofnięcie zgody

Uczestnik Bike Atelier Road Race jest uprawniony do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie, jednak bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Poznaj Gminę Psary

Gmina Psary leży w bezpośrednim sąsiedztwie rozwiniętych ośrodków miejskich, Będzina, Czeladzi i Dąbrowy Górniczej. Niedaleko – zaledwie 15 minut jazdy – znajduje się również międzynarodowe lotnisko w Pyrzowicach.

logo_psary

Psary w liczbach

Gmina składa się z 10 sołectw: Psary, Sarnów, Dąbie, Preczów, Gródków, Strzyżowice, Góra Siewierska, Goląsza, Brzękowice, Malinowice. Łącznie zamieszkuje je ok. 11 tysięcy ludzi.

Gmina wyznaje zasadę – nie ma sportu bez właściwej, nowoczesnej infrastruktury. Z tego powodu, władze postanowiły zmodernizować i rozwijać dotychczasową bazę sportową. Kładzie się tu również spory nacisk na promocję zdrowego trybu życia i edukację w zakresie kultury fizycznej.

Gmina na podium

W Psarach cyklicznie rozgrywane są zawody sportowe i inne imprezy, które zachęcają do aktywnego stylu życia. Odbywają się tam biegi oraz wyścigi kolarskie, zarówno szosowe jak i MTB.

Starania władz gminy w promocji sportu powszechnego dostrzegli organizatorzy corocznego Sportowego Turnieju Miast i Gmin w 2013 r., którzy przyznali gminie Psary I miejsce w województwie śląskim w kategorii gmin.

Duża liczba malowniczych ścieżek prowadzących przez łąki i lasy, zachęca do uprawiania innych aktywności, takich jak nordic walking, spacery, jazda rowerem, a zimą, biegi narciarskie. Wycieczki urozmaica różnorodny krajobraz – łagodne wzgórza, pomniki przyrody wyrastające nad łąkami, oraz orzeźwiające strumyki.

Turystyka i historia

Do najciekawszych atrakcji turystycznych gminy można zaliczyć Kapliczkę pod dzwonkiem z 1779 roku oraz Wał Brzękowicki, z którego rozpościera się panorama miast Zagłębia Dąbrowskiego. Stamtąd miłośnicy adrenaliny i mocnych wrażeń wzbijają się w niebo, rozpoczynając lot paralotnią.

Co prawda gmina Psary w obecnym kształcie powstała dopiero w 1973 roku, ale odkrycia archeologiczne dowodzą, że na jej terenie żyli ludzie już w czasach prehistorycznych. Jedno ze wzgórz – Mogilnica – było nawet miejscem prasłowiańskiego kultu. Gmina posiada spore tradycje rolnicze oraz górnicze. Od najdawniejszych czasów w rejonie Góry Siewierskiej istniało górnictwo kruszcowe. Wydobywano tu rudę żelaza, a w okolicy również węgiel oraz wapienie.

Zamieszkaj i inwestuj w gminie Psary

Doskonała lokalizacja, a jednocześnie spokój i oddalenie od miejskiego zgiełku przyciągają do Psary nowych mieszkańców. Można tu kupić atrakcyjne działki pod budownictwo jednorodzinne, jak i pod inwestycje. Więcej na ten temat przeczytacie m.in. tutaj: Działki budowlane w gminie Psary

Urząd Gminy PSARY

ul. Malinowicka 4
42-512 Psary
tel. 32 29 44 920
fax 32 29 44 901

www.psary.pl

Foto: UG Psary